Кращі тактичні і стратегічні медіааналітичні звіти наших студентів

Опубліковано Сергій Шашенко на

Цього року студенти спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю», що прослухали вибіркову дисципліну нашої кафедри «Комунікаційна ефективність у рекламі та ПР», вперше навчилися проводити аналіз не лише тактичних, а й стратегічних інформаційних кампаній.

До вашої уваги – найкращі роботи студентів, створені під керівництвом доктора наук із соціальних комунікацій, доцента Артема Захарченка. Звичайно, в умовах гібридної агресії Росії всі вони присвячені обороні України.

Тактичні аналітичні звіти

1. Успішність комунікації «Контракту 18-24» Міністерством оборони та Президентом України.

Виконали Павло Кондратюк та Анастасія Кособуцька. Вони дійшли висновку, що загалом офіційні органи Україні намагалися ефективно комунікувати ці теми, однак змогли відповісти не на всі «страхи» українців.

https://drive.google.com/file/d/1eXAXn4l8s3ihd7HXNgnn_QXcnSjGtscl/view?usp=drive_link

2. Інформаційна атака проти Валерія Залужного, пов’язана з фото з С.Ківаловим.

Виконала Аліна Левченко. Згідно з її висновками, обидві інформаційні атаки, пов’язані з цією темою – 2023 та 2025 років – хоча і були організовані як внутрішні українські політичні «розборки», але були найуспішніше використані проросійськими акаунтами для того, щоб загалом дискредитувати українську владу під час війни.

https://drive.google.com/file/d/1iAuLKS_yA9axNyN805368PnMyoiJWuPg/view?usp=drive_link

3. Потенційна комунікаційна шкода від публічного конфлікту між О. Сирським та С. Стерненком.

Виконав Едуард Федченко. За його спостереженнями, після показового публічного вирішення конфлікту між Головнокомандувачем ЗСУ та блогером окремі спікери ще намагалися продовжувати поширювати негатив, але загалом це замирення успішно збило градус суперечки.

https://drive.google.com/file/d/12TgtQfCLF2mHfo9rQhEwRxsqwFlKmUbv/view?usp=drive_link

4. Інформаційна криза, пов’язана з сексистською рекламою «Третьої штурмової»

Виконала Марія Пасічна. Вона з’ясувала, що бригада значною мірою проігнорувала критику, не докладаючи активних зусиль для того, щоб відповісти на неї. Імовірно, це було свідомим вибором, оскільки критика поширювалася не в тій авдиторії, яка є цільовою для цієї бригади.

https://drive.google.com/file/d/1RzIURctZbr9qpM6rRx6hUw9hPk_bgBo7/view?usp=drive_link

Стратегічні аналітичні звіти

1. Анексія Криму. Сепаратистські і лоялістські наративи

Виконали Аліна Левченко, Олександра Корецька, Анастасія Кособуцька, Павло Кондратюк та Едуард Федченко. Стратегічний аналітичний звіт, виконаний на основі наративного аналізу, в якому використана матриця вивчення наративів дії, розроблена ГО CAT-UA. У висновках студенти показали, яким може бути наратив, звернений до мешканців Криму у разі деокупації, зокрема, який наратив потрібний для порозуміння з киримли, що залишаються на півострові.

https://drive.google.com/file/d/1sJoFsutJ__xVx5rl7a2ZCYTHB1l83TxZ/view?usp=drive_link

2. Комунікація теми полонених «азовців» та акції на їх підтримку

Виконали Леся Сердюк, Дарʼя Чубата, Марія Пасічна, Дарина Фаюк, Аліна Стаднік. Стратегічний аналітичний звіт, виконаний за допомогою матриці CoMTI, розробленої для аналізу стратегічних комунікаційних кампаній. За підсумками аналізу авторки стверджують, що рух на підтримку захисників «Азовсталі» пройшов шлях від емоційної, нерегулярної мобілізації до зрілого, системного громадянського тиску, що має чітку стратегію, ритм і міжнародний масштаб. Учасники акцій вірять у них – і це ключове ядро забезпечення подальшої активності та уваги до теми

https://drive.google.com/file/d/1-4QFhhRtY2MbWQVw-BznPsmLAWR0sFKJ/view?usp=drive_link

Дякуємо Центру контент-аналізу за наданий доступ до моніторингової системи «Медіатека», а також дякуємо ГО CAT-UA за надані методичні поради щодо проведення досліджень.