Про кафедру
Кафедра онлайн-медіа Навчально-наукового інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка започаткована 7 квітня 2009 року, є профільною з викладання мультимедійних технологій і медіадизайну, наукових досліджень візуальних комунікацій, кросмедійної журналістики, цифрових медіа. Кафедра забезпечує фахове навчання медіадизайну й застосування мультимедійних технологій в професійній діяльності майбутнім журналістам, видавцям, рекламістам, фахівцям кіно-, фото- та телемистецтва, медіапродюсингу.
Якісна фахова освіта журналіста, обізнаного у мультимедійних технологіях і медіадизайні — це важливий складник ефективної професіограми майбутнього успішного, фахово затребуваного випускника-медійника Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Медіадизайн в сучасному медіапросторі — принципово нова система комунікації, проектування сучасного медіапродукту із застосуванням найновіших мультимедійних технологій і методів суспільної взаємодії. У сферу медіадизайну потрапляють як традиційні концепції дизайну, так і веб-дизайн, теледизайн, дизайн електронних та друкованих медіа, соціальних мереж, відеомонтаж, аудіомонтаж, мобільні технології, іміджева реклама. Засвоєння теорій та принципів медіадизайну враховує розробку концепцій, врахування психології сприйняття медійного продукту, законів дизайну, створення інтерактивного середовища, іміджевого ефекту, підтримку та просування конкретного виду медіа, високий ступінь комунікації зі споживачем інформації.
Викладачі кафедри забезпечують викладання дисциплін, пов’язаних із розвитком інтернет-технологій, мультимедійним і графічним контентом, цифровими медіа, соціальними мережами. Всі викладачі мають практичний досвід роботи в медіа.
Шевченко Вікторія Едуардівна
Захарченко Артем Петрович
Іщук Наталія Михайлівна
Зелінська Анастасія Андріївна
Шашенко Сергій Анатолійович
Мадей Анна Сергіївна
Романюк Альона Олександрівна
Дармостук Ігор Володимирович
Ліченко Анна Дмитрівна
Фомішина Ольга Валеріївна
Зубар Петро Максимович
Бистров Андрій Борисович
Подобна Євгенія Володимирівна
Юрченко Олена Володимирівна
Вивчення комплексу дисциплін із мультимедійних технологій та медіадизайну студентами створює професійний базис для ефективного вивчення фахових дисциплін спеціальності, отримання професійних компетентностей, надаючи студенту необхідні навички роботи у сучасних редакціях, оснащених новітнім устаткуванням, програмними засобами; сприяє оволодінню мультимедійними технологіями, техніками ефективної візуалізації, подачі та донесення інформації до цільової аудиторії, навичками роботи з медіа на різних платформах, розуміння взаємодії аудіо, відео, вербального та візуального контенту, кросмедійнійності медіа.
Практичний досвід студентів відображають студентські проекти: інтерактивні видання, власні блоги, інтернет-ресурси, брендбуки, медіапроекти.
«Депортація українських дітей Росією як глобальний злочин 21 століття: інтерактивний лонгрід за відкритими джерелами»
“Наша Україна” – проєкт з дисципліни “Тематика сучасних медій (туристична журналістика)”
Моя війна — проєкт з дисципліни “Медіавиробництво: контент”
Журнал «Фенікс»: скільки б не палали — відродимось із попелу
Велике російське руйнівництво: знищені скарби України
Музичний альбом INDIGO корейського виконавця RM
Як booktok змінив книгоіндустрію. Лонгрід
Відомі картини українських художників. Сайт UA Культура
Вінграновський ART FEST у «місці згущівки» чи у місті Вінграновського?
Музика під час війни
Художник VS Нейромережа: Битва за першість у світі мистецтва
Гумор в Україні в умовах війни
Стримінг української музики в умовах війни:як змінилися звички українців
Instagram-сторінка «Герої незалежності — історії військових, які загинули під час оборони України від російських загарбників»
Вплив повномасштабної війни рф проти України на професійні стандарти і моральний кодекс українських журналістів. Лонгрід
Дерусифікація ютубу: що змінилось в українському сегменті після повномасштабного вторгнення Росії в Україну? Лонгрід
Журнал «Культура Інсайд/т» — зазирніть усередину культури
Унікальний проєкт SKARB.NATION
Незламні скарби України – Національна гордість
Журнал на екотематику AVANGARDEN
Онлайн кінофестиваль «7+7»
Подкаст про психологію “Бути собою”
Лонгрід про життя студентів у часи війни “Як швидко нам довелося дорослішати”
Лонгрід “Як NFT-мистецтво рятує Україну під час війни”
Серія ілюстрованих плакатів — «20-1»
Мультимедійний художній репортаж “Моє село”
Лонгрід на тему психічного здоров’я “Відпусти та забудь”
Мультимедійний лонгрід на тему «Чому культура не може бути поза політикою?»
Лонгрід про війну, мистецтво і любов “Щоденники 20-річної українки станом на весну 2022 року”
Мультимедійний лонгрід “IT-індустрія: як заробляти в доларах і не вигорати”
Мобільний додаток зі штучним інтелектом – Elomia
Лонгрід “Вплив сучасного інформаційного простору та мережі на людину та формування її як індивіду”
Авторський блоґ у форматі креативного письменства
Лонгрід «Вона не винна…»
Збірка казок з авторським ілюстративним контентом «Лісові феї»
Кросмедійний проєкт «Onwave» про сучасні тренди в інтернет-просторі
Утримання собак під час війни. Як допомогти емоційно травмованим тваринам
Мультимедійний лонгрід «Червоне – серце туристичної Житомирщини»
UA.Patron – проєкт для дітей про небезпечні предмети
Russia Goodbye – проєкт зі зменшення повсякденного впливу Росії
Образ України та українців в медіа
«OhMyGlobe» – газета з міжнародною тематикою
ЖУЖУЖУ — газета набридливих журналістів
Світла Україна: все про електроенергетику в державі
Планування рекламної кампанії торгової марки «Rolex»
Планування рекламної кампанії торгової марки «Яготинське»
Біометричний паспорт: інфографічний цикл
Вища освіта в Україні: інфографічний цикл
Курс виживання молодого рок-гурту: інфографічний цикл
Святкування Нового року в Києві: інфографічний цикл
Статистика W&T. Важливо знати
Часопис «In Cathedra»: журнал про освіту
Мотивуюче-демотивуюча газета “Ять”
Інноваційні форми книгорозповсюдження: дослідження
Розробка сайту науково-методичної ради Інституту журналістики
Колористика. Магія кольору
65 років Інституту журналістики: іронічний життєопис
Журнал “Ґорґоля”
Асоціація з ЄС: міфи та дійсність
Новий рік у Києві: інфографічний цикл
Енергетична незалежність України: міф чи реальність?
Діяльність гурту «Океан Ельзи» у візуалізаціях
UPTEEN — проект, який руйнує стереотипи
District044: модерний путівник Києвом
Газета «Анфілада. Послідовно про архітектуру»
Дитяча книга “Маркіан будує місто”
Журнал на політико-правову тематику «Демократ»
Політично-правовий журнал «NATIO»
Політично-правовий журнал «NATIO»
«Вулиця» — інтерактивний довідник назв перейменованих вулиць Києва
Мережева галерея “Вуличні митці Києва”
Науково-популярне електронне видання «КВАНТУМ»
Сайт випускників кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну
Cайт про історії людей, на честь яких названі вулиці Києва
Інформаційний ресурс Ukrained
Буклет «10 років кафедрі мультимедійних технологій і медіадизайну»
“Мистецтво на грані реальності”
Журнал “Т”
Фотоальбом “IJ. Хто? Що? Як?”
Путівник в інфографіці “Видавнича справа та редагування” і “Журналістика”
Онлайн платформа для просування української незалежної музики “Endless Outro”
«СвітОгляд». У співпраці між кафедрами народжується креатив!
«ArtіШО тут проісходіт»: студенти мистецької журналістики презентували власну газету!
Літературно-художня газета «SHELEST»
Журнал про шрифти «Гліф»
Відео до Дня Героя
Брендбук кафедри мультимедійних технологій та медіадизайну
Книжечка з математики
Екзаменаційний проект з дисципліни Мультимедійний контент “Путівник UKR.Є”
Концептуальне журнальне видання «СтудDay»
Проєкт «Совкопедія»
Проєкт «Секс-освіта»
Проєкт «ПостЗаВчора»
Конкурсний проєкт «Перспективи електронного документообігу в Україні»
Електронний ресурс на тему нетикету для дітей, підлітків та їхніх батьків
Фотокнига про структуру Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Брендбук кафедри телебачення і радіомовлення
Ілюстрований артбук “Туристична Німеччина”
Мистецький журнал “Viro Vidas”
Інтернет-журнал “ТаНу”
Освітні програми кафедри
Кафедра є випусковою для підготовки магістрів за спеціальністю 061 Журналістика ОПП “Цифрові медіа”. Сайт магістратури “Цифрові медіа“
Науковий потенціал кафедри, як провідної кафедри в Україні у цьому напрямку, сприятиме магістрам та аспірантам бути на вістрі досліджень і наукових розвідок у галузі мультимедійних технологій і медіадизайну, згуртувати наукову спільноту журналістів- практиків, зацікавлених у підготовці фахівця, який володіє сучасними журналістськими інструментрами і технологіями у широкому розумінні. Цьому сприяють наукові, навчально- методичні розробки, посібники, мультимедійні презентації та інтерактивні курси, опубліковані та розміщені на сайті кафедри.
Рішення про перейменування кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну на кафедру онлайн-медіа прийняте на засіданні ВР КНУ 1 квітня 2024 р.
Сайт кафедри 2009–2021 рр. доступний за посиланням.